تناسب اندام و تغذیه

لاغری شکم با خوراکی ها

لاغری شکم

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

بعضی از خوراکی‌ها (مثل سبزیجات و میوه‌ها) فیبر و آب زیادی دارند و باعث لاغری می شوند. بعد از مصرف این میوه‌ها مدت زمان طولانی‌تری را سیر می‌مانید. بعضی از خوراکی‌ها مانند فلفل و دارچین نیز خاصیت چربی سوزی دارند. یعنی  سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند. البته تاثیر چربی سوزی این خوراکی‌ها آنقدر بالا نیست که به تنهایی باعث لاغری شکم بشوند.

جو دو سر

جودوسر

جو دوسر یکی از خوراکی‌های فوق العاده برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن است. اگر جو دو سر را در وعده صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی کافی خواهید داشت و دیگر سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت. لاغری شکم با بادام بادام منبع پروتئین است و در عین حال جلوی گرسنگی را می‌گیرد. بادام چربی‌های سالم دارد که به سرعت سیرتان می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

لاغری شکم با بادام

بادام منبع پروتئین است و در عین حال جلوی گرسنگی را می‌گیرد. بادام چربی‌های سالم دارد که به سرعت سیرتان می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

لاغری شکم با کاهو

کاهو مملو از فیبر و آب است و مصرف آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می‌شود. وقتی احساس سیری می‌کنید، مشخص است که کمتر سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم خواهید رفت؛ در نتیجه وزن‌تان پایین می‌آید و چربی‌های شکمی نیز آب می‌شوند.

لاغری شکم با لوبیا

لوبیا نیز جزء آن دسته خوراکی‌هایی است که فیبر و پروتئین بالایی دارد و باعث می شود برای مدت طولانی‌تری سیر باشید.

سرکه سیب

سرکه سیب آنزیم‌های چربی سوزی را تحریک و قند خون را تنظیم می‌کند. مصرف سرکه سیب  کمک می‌کند که احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

دارچین

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. وقتی سوخت و ساز بدن بالا برود، مسلما وزن‌تان پایین‌تر می‌آید. می‌توانید از دارچین به عنوان چاشنی برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنید.

آب

لاغری شکم با آب

شاید عجیب باشد که آب چطور می‌تواند به لاغری شکم کمک کند.آب سرعت سوخت و ساز را بالا می‌برد و بدن را سم زدایی می‌کند؛ بنابراین اشتها را کاهش می‌دهد. برای اینکه تاثیر آب روی چربی‌های شکم و لاغری را زیاد کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید: ۲ ساعت قبل از غذا آب بخورید. این کار باعث می‌شود در هر وعده ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید. اگر هر روز این کار را انجام دهید سالی ۲۷۰۰ کالری کمتر مصرف خواهید کرد.

آب طعم دار مصرف کنید

می‌توانید یک تکه لیمو، نعناع یا نارنج به آب اضافه کنید تا هم میل‌تان به آب بیشتر شود و هم سوخت و ساز بدن‌تان بالا برود. آب خنک بنوشید. آب خنک سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. چون بدن برای گرم کردن این آب کالری بیشتری می‌سوزاند. نوشیدنی‌های خود را تغییر دهید. به جای نوشابه‌های گازدار از آب و به جای قهوه شیرین شده با خامه و شکر از قهوه تلخ استفاده کنید. چای سبز بنوشید. چای سبز نوعی آنتی اکسیدان دارد که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث چربی سوزی می‌شود. الکل مصرف نکنید. الکل سطح استروژن بدن را بالا می‌برد و چربی‌ها را در ناحیه شکم جمع می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه یک آچار فرانسه‌ی به تمام معناست. از کاهش التهاب بدن تا افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، همه و همه از خواص همین ادویه‌ی زرد رنگ است.

لاغری شکم با پروتئین

پروتئین در غذاهایی مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به مقدار فراوان وجود دارد. پروتئین نسبت به چربی و کربوهیدارت (قندها) مدت بیشتری سیر نگه‌تان می‌دارد. مصرف پروتئین، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و به تعادل قند خون کمک می‌کند.

آجیل‌ها و دانه‌ها

آجیل و مغز تخمه‌ها‌ منبع گیاهی بسیار خوبی از پروتئین و اسیدچرب‌های امگا ۳ است. این خوراکی‌های خوشمزه، کلسترول بدن را  پایین می‌آورد و باعث می‌شود احساس سیری کنید.

شکلات

لاغری شکم با شکلات

شکلات منبع فیبر است. کافیست یک تکه شکلات بخورید تا چند ساعت سیر بمانید و اشتهایتان نسبت به غذاهای شور و چرب کم شود. علاوه بر این، شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کاهش وزن می‌شود.

لاغری شکم با برگه سیب

منظور از برگه سیب همان سیب خشک شده است. این ماده‌ی غذایی خیلی راحت هضم و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌شود. از خاصیت‌های دیگر این خوراکی خوشمزه فیبر، انواع ویتامین‌های B کلسیم و آهن را می‌توان نام برد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.